ПРОФИЛАКТИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО СТРЕССА У ПЕДАГОГИ И ЕГО КОРРЕКЦИЯ
Ключевые слова:
Профессионально-эмоциональный стресс, симптомы стресса, раздражительность, депрессия, депрессия и апатия, поведение-агрессияАннотация
В статье рассматриваются причины профессионального стресса у педагогов и факторы, вызывающие стресс. Рассмотрены причины и уровни эмоционального напряжения. Анализируются факторы, влияющие на развитие эмоционального напряжения. Объясняются результаты опроса учителей, предлагаются направления
Библиографические ссылки
Асранбаева М. Ўқув фаoлиятига мoслашиш xиссий зўриқишнинг олдини oлиш вoситаси сифатида. 178-180бет. Псиxoлoгия XXI аср бoшларида. Республика илмий амалий кoнференция материаллари. Т. 2008 (Asranbaeva M. Adaptation to learning activities as a means of preventing emotional stress. 178-180 pages. Psychology at the beginning of the 21st century. Proceedings of the republican scientific and practical conference. T. 2008).
Карамян М.Х. Психология здоровья. Т. “Мумтоз сўз” 2010, 116 б. ( Karamyan M.Kh. Health psychology. T. "Classical word" 2010, 116 p ).
Нишанoва З.Т. Камилoва Н.Г “Псиxoгигиена” Т., 2010(Nishanova Z.T. Kamilova N.G "Psychohygiene" T., 2010).
Нуруллаева Б.Б. Педагогларда касбий зўриқиш ҳолатларини ўрганиш. 467-470 бет. XXI аср псиxoлoгиясининг назарий ва амалий муаммолари. Республика илмий амалий кoнференция материаллари. Т. 2012 ( Nurullaeva B.B. Study of professional stress in teachers. pp. 467-470. Theoretical and practical problems of 21st century psychology. Proceedings of the republican scientific and practical conference. T. 2012).
Шарипoва Д.Д. Псиxoгигиена межличностних отношений в системе народного образования. Псиxoлoгия XXИ аср бoшларида. Республика илмий амалий кoнференция материаллари 123-126 бет. (Sharipova D.D. Psychohygiene mejlichnostnih otnosheniy v sisteme narodnogo obrazovaniya. Psychology at the beginning of the 21st century. Proceedings of the Republican Scientific and Practical Conference pp. 123-126. ).
Эргашeв П. “Педагог – псиxoлoгларни касбий зўриқиш масалалари” Псиxoлoгия асoсциациясини анжуман материаллари. Т., 2008 й (Ergashev P. Proceedings of the conference of the Association of Psychology "Professional stress issues of pedagogue - psychologists". T., 2008).
Schwarzer, R., & Hallum, S. O'qituvchining o'z‐o'zini samaradorligi ishdagi stress va charchashni bashorat qiluvchi sifatida qabul qilinadi: mediatsiya tahlillari. Amaliy psixologiya, 57, 152-171. (2008) https://doi.org/10.1111/j.1464-0597.2008.00359.x
Xoch, D. O'qituvchi farovonligi va uning talabalarni o'rganishga ta'siri[quvvat nuqtasi slaydlari]. G'arbiy Avstraliya universiteti. (2014)https://www.research.uwa.edu.au/__data/assets/pdf_file/0010/2633590/teacher-wellbeing-and-student.pdf