ВЗАИМООТНОШЕНИЯ НАЦИОНАЛЬНЫХ ПРОМЫСЛОВ И ТРАДИЦИЙ: ПРОШЛОЕ И НАСТОЯЩЕЕ
Ключевые слова:
Народное промысли, профессия, наставник, традицияАннотация
В статье анализируются особенности профессиональной подготовки молодежи и раскрывается значение взаимоотношений наставник-ученик в развитии национальных ремесел. Уделяется особое внимание на единстве народных промыслов и традиций, приводится примеры из взглядов мыслителей Востока. Анализируется общественно-философские мысли народов Центральной Азии. Особое внимание было уделено взглядам наших предков на важность профессионального обучения молодежи, изучены основные направления развития национальных народных промыслов. Раскрывается содержание принятых государством мер по развитию данной сферы.
Библиографические ссылки
Юлдашев Х. Ҳунармандчилик сирларини янги педагогик технологиялар асосида ўргатиш // Касб-ҳунар таълими. –Тошкент, 2004. №1. - Б. 10-11; Ортиқова М. Касбий таълим ва тарбиянинг узвийлиги // Касб-ҳунар таълими. –Тошкент, 2006. №5. - Б. 2-4; Абдувалиева М. Ўқувчилар касбга қизиқишининг психологик-педагогик омиллари // Касб-ҳунар таълими. –Тошкент, 2007. №1. - Б. 15; Юлдашев Х. Устоз-шогирд одоби мезонлари // Касб-ҳунар таълими. –Тошкент, 2008. №3. - Б. 16-17; Ўринов У. Таълимни ижтимоий ҳамкорлик асосида ташкил этиш // Касб-ҳунар таълими. –Тошкент, 2008. №3. - Б. 26-27.; Мазур В.А., Давидова Л.Г. Миллий ҳунармандчиликка ўқитиш ва уни ташкил қилиш. -Тошкент.: 1994. 24 б; Булатов С.С. Ёшларга ҳунар ўргатишнинг миллий анъанавий асослари (методик тавсиянома). –Тошкент.: РУМЦ, 1999; Зоҳидова Д.А. “Ҳунармандчиликка кириш” махсус курси бўйича дастур ва услубий тавсиянома. –Тошкент.: ЎМКҲТРИ, 2001; Ҳасанов Р. Амалий безак санъати машғулотлари методикаси (ўқув қўлланма). –Тошкент.: 2003. 72 б; Юлдашев Х.А., Булатов С.С. Устоз-шогирд одоби. / Ўқув услубий қўлланма. –Тошкент.: Ўзбекистон, 2005. 239 б; Юлдашев Х.А. Устоз-шогирд одоби мавзусидаги ўқув тарбиявий тадбирлар ўтказиш методикаси. / Методик қўлланма. –Тошкент.: ЎМКҲТКМО ва ЎҚТИ, 2005. 82 б; Хопфнер Г.Д. Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими тизимида мустақил ўрганишнинг аҳамияти. –Тошкент.: Талқин, 2007. 72 б.
Қиличев Р.Э. XIX асрнинг иккинчи ярми XX аср бошларида Бухоро шаҳрида ҳунармандчилик. –Т.: 1997. –Б.124
Саъдий. Гулистон . –Т.: Адабиёт ва саънат. 1998.
К.У.Нажмиддинова “Оила тарбиясида миллий ва умуминсоний ахлоқий маданиятнинг ўрни”. Т.:”Адолат”, 2016. -Б.77
Умарова М.М. Ўсмирларда оилавий қадриятлар тўғрисидаги тасаввурлар шаклланишининг ижтимоий-психологик шарт-шароитлари: Дис. ... Психол. фан. номзоди: 19.00.05/ ЎзР Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги. М.Улуғбек номидаги ЎзМУ. – Т., 2004. 10–11-бетлар.
Мухсиева А.Ш. Оилада миллий тарбия жараёнининг методик асослари: Дис. ... пед. фан. номзоди: 13.00.06/ ЎзР Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги, Низомий номидаги ТДПУ. – Т., 2005. 21-бет.
Иномова М.О. Оилада болаларни маънавий-ахлоқий тарбиялашда миллий қадриятлардан фойдаланишнинг педагогик асослари (мустақил ҳаёт бўсағасидаги ёшлар): Педагогика фанлари доктори... дис./ Низомий номидаги Тошкент Давлат педагогика университети. – Тошкент, 1998. 279-бет.
Ойина. (1914 – 1915й) – Тошкент: Академия нашриёти, 2001, 41-б.
Аҳмад Дониш. Наводир ул-вақое. – Тошкент, 1964. – Б. 124.
Ҳ.Алиқулов “Абу Наср Фаробийнинг ижтимоий-маънавий мероси” Т.:NOSHIR, 2013. –Б.72
Khajieva I. et al. Foreign language competenceformation of the future teacher of vocational education in the information and educational environment //European Journal of Molecular & Clinical Medicine. – 2020. – Т. 7. – №. 2. – С. 360-365.