ПРЕДПОСЫЛКИ И УСЛОВИЯ ВОЗНИКНОВЕНИЯ ПСИХОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННЫМ ЯЗЫКАМ КАК ЧАСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ПСИХОЛОГИИ

Авторы

  • Б. O. Тошбоева

Ключевые слова:

Иностранные языки, направленность, обучение, направленность, совершенствование, личное, значение, предмет, овладение, специальное, условия, совершенствование и личное значение

Аннотация

В данной статье речь идет о современном состоянии развития психологии обучения иностранным языкам, которое характеризуется активным накоплением исследовательского материала практически во всех областях его применения. Психологические идеи обучения иностранным языкам получили свое реальное воплощение не только в педагогической психологии, но и в педагогической практике всех уровней. Психологические концепции овладения иноязычным языковым опытом нашли достойное место в методике обучения иностранным языкам.

Библиографические ссылки

Tylets V.G. Psychological conditions for optimizing the activities of a foreign language teacher (based on the material of economic universities): Avtoref. diss. ... cand. psychol. Sciences. - Stavropol: StGTU, 1998. - 19s.

Tylets V.G. Psychology of mastering foreign language linguistic experience: theoretical and applied aspects: Monograph. - Essentuki: ROSS, 20026. - 110s.

Uznadze D.N. Internal form of language // Psychology of installation. - St. Petersburg: Peter, 2001. - S.381

Ulanova O.B. The development of self-esteem in children of senior preschool age in English classes: Abstract of the thesis. diss. ... cand. psychol. Sciences. - M.: MPGU, 2000. - 23s.

Ulybina E.V. Psychology of everyday consciousness. -M.: Meaning, 2001. -263s.

I. Usov I.I. Psychological analysis of reading in the native and foreign languages (to the ratio of speech development in the native and foreign languages): Abstract of the thesis. diss. ... cand. psychol. Sciences. - M.: MGPI im. IN AND. Lenin, 1987.- 16s.

Ushinsky K.D. Selected pedagogical works. T. II. - M.: APN RSFSR, 1954.-S.551.

Ushinsky KD. Native word / Collected. op. T.2. - M.-L.: APN RSFSR, 1948.-S.554-574.

Ushinsky KD. On the initial teaching of the Russian language / Sobr. op. T.5. - M.-L.: APN RSFSR, 1949. - S.333-356.

Ushinsky K.D. A Guide to Teaching on the "Native Word" /Sobr. op. T.7. -M.-L.: APN RSFSR, 1949.-S.225-337.

Frank L.D. Study of the conditions for the formation of thinking in a foreign language: Abstract of the thesis. diss. ... cand. psychol. Sciences. -M., 1969. - 16s.

Frikke Ya.A. Phrasal nomination as a means of expressing the linguistic personality of the author (based on the language of fiction): Avtoref. diss.... cand. philol. Sciences. - Stavropol: SSU, 2003. - 25p.

Frumkin a R.M. Psycholinguistics and mastery of a non-native language // Psycholinguistics: Textbook, for students. higher education, institutions. - M.: Publishing Center "Academy", 2001. - S. 165-181.

Adzyage/7ov G.G., Sumbapgyan M.A. To modeling the language ability of a person based on "hemispheric models" // Izvestiya vuzov Severo-Kavkazskogo region. Social Sciences. - 1998. - No. 3. - P.90-95.

Khadeeva I.I. Fundamentals of the theory of teaching the understanding of foreign speech (training of translators): Abstract of the thesis. diss.... doc. ped. Sciences. - M.: Military institute, 1990. - 36s.

Khadeeva I.I. Fundamentals of the theory of teaching the understanding of foreign speech. - M.: Higher School, 1989. - 238s.

Загрузки

Опубликован

2022-04-09