ГАРМОНИЯ САМАРКАНДСКИХ ДЕТСКИХ ФОЛЬКЛОРНЫХ ТАНЦЕВ С МУЗЫКАЛЬНЫМ ИСКУССТВОМ
Ключевые слова:
фольклор, прошлое, Самарканд, ритуал, игра, традиция, ценность, танец, система движений, культурное наследиеАннотация
Важно познакомить подрастающее поколение с историей изобразительного искусства, его пышными особенностями, специфическими способами самовыражения, через фольклорно-этнографические термы, лапары, песни и танцы, исполняемые нашими предками с трепетом сердца. Одним из важнейших инструментов, соеденяющих первобытных людей с природой быстро и повлиявших на их психику, были песни и танцы. Обычно такие песни исполнялись на календарных трудовых праздниках и свадебных церемониях, посвящаясь различным явлениям природы. Ориентация сезонных песен и танцев на определенную цель считалась основой их музыкально - поэтического содержания и художественного формирования, системы движений. Особенности детского народного танцевального искусства также в полной мере отражаются во взаимодействии процессов исполнения и творчества, неразрывно связанных с национальным характером народа. Действительно, в некотором роде маленькие дети смотрят на танцы как на простую игру. Понятно, что детские игры и танцы имеют свою общность. Поэтому важно, чтобы подрастающее поколение воспитывалось всячески гармонично, в частности, физически здоровым. Физическое развитие во многом гармонизируется с движением, а движение, в свою очередь, с музыкальными ритмами. В этой статье мы рассмотрим гармонию самаркандских детских народных танцев с музыкальным искусством, художественные и эстетические особенности, а также специфические способы выражения.
Библиографические ссылки
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Рақс санъати соҳасида юқори малакали кадрлар тайёрлаш тизимини тубдан такомиллаштириш ва илмий салоҳиятни янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори.ЎзА, 2020й., 4 февраль.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2020 йил 4 февралдаги “Миллий рақс санъатини янада ривожлантириш чора-тадбирлари тўғрисида”ги Қарори. ЎзА, 04.02.2020.
Ўзбекистон Республикаси Президенти Ш.М.Мирзиёевнинг ижодкор зиёлилар билан учрашуви. ЎзА, 2017 й., 3 август.
Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Маданият ва санъат соҳасини янада ривожлантиришга доир қўшимча чора-тадбирлар тўғрисида”ги Қарори. “Янги Ўзбекистон” газетаси, 2022 йил, 4 февраль, 25 сон.
Ўзбекистон Миллий энциклопедияси. 2-ж. Т.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси” давлат илмий нашриёти, 2001.
Ўзбекистон Миллий энциклопедияси. 1-жилд. Т.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси” Давлат илмий нашриёти, 2000.
Ўзбекистон миллий энциклопедияси. 6-ж. Тошкент.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси” Давлат илмий нашриёти, 2003.
Мухамедова Ў. Ўзбек рақсини саҳналаштириш амалиёти Т.: «Наврўз», 2020.
Ўзбекистонда рақс санъати ривожи ва истиқболлари: ижтимоий жараёнлар., II Республика илмий – амалий конференцяси материаллари. Т.: “Наврўз” нашриёти, 2019.
Лорд А.Б. Сказитель.1 М.: “Восточная литература”, 1994.
Иброҳимова З. Мусаффо олам ҳайратлари. Т.: “Yangi nashr” нашриёти, 2015.
Қорабоев У. Ўзбекистон байрамлари. Т.: “Ўқитувчи” нашриёти, 1991.
Мусақулов А. Ўзбек халқ лирикаси. Т.: “Фан” 2010.
Ўзбекистон халқлари тарихи. Т.: “Фан”, 1993.
Жабборов И. Ўзбек халқи этнографияси. Т.: “Фан”, 1994.
Ўзбекистон Миллий энциклопедияси. 5-ж. Т.: “Ўзбекистон миллий энциклопедияси” давлат нашриёти, 2003.
Раззоқов Х. Ўзбек халк оғзаки поэтик ижоди.Т.: “Ўқитувчи” нашриёти,1998.
Жаҳонгиров Ғ. “Ўзбек болалар фольклори”. Т.: “Ўқитувчи” нашриёти, 1975.
Мирзаев Т. Фольклор ва унинг асосий хусусиятлари // Ўзбек фольклоршунослиги масалалари. 1-китоб. Тошкент.: 2006.
Ғафур Ҳ. Халқ ўйинлари, қўшиқлар ва анъаналарига бир назар. Т.: “Камалак”, 1992.
Ўзбекистон миллий энциклопедияси. 12-жилд. Тошкент.: «Ўзбекистон миллий энциклопедияси» Давлат илмий нашриёти, 2006.
Сафаров Ш. Когнитив тилшунослик. Жиззах .: “Сангзор” нашриёти, 2006.
Авдеева Л. Ўзбек миллий рақси тарихидан. М.Турғунбоева номидаги “Ўзбекрақс” миллий рақс бирлашмаси. Т.: 2001.